Varför skriker dina fans?


Hallå där Ulrik Munther, den 17-årige sångare som kallas Sveriges svar på Justin Bieber och som i dag släpper sitt självbetitlade debutalbum.

– Jag har fått höra att de tycker att jag ser bra ut och är söt. Skriken visar deras uppskattning och jag blir mer peppad av skrik och jubel.

Hur mycket har skivbolaget styrt dig?
– De bestämmer så klart mycket, men jag känner att för att vara första albumet så har jag kunnat påverka rätt mycket. Jag har bra självförtroende – fast det finns så många som gör det jag gör och minst lika bra, men som ändå inte haft lika stor tur. Det handlar inte bara om skicklighet utan kontakter och att göra rätt val.

Varför blev du så uppmärksammad när du lade ut låtar på You-tube?
– Jag hade lite fans sedan jag vann lilla Melodifestivalen 2009, så det blev en del träffar. Jag hoppas också att det beror på att jag sjunger bra. Plus utstrålning kanske.

Varför lade du ut en cover på Lady Gagas låt Born this way?
– Det var en väldigt hajpad låt, så vi tänkte att om jag gör en cover på den väldigt snabbt på mitt sätt så skulle mitt namn dyka upp när folk söker på låten. Och det skulle leda till andra låtar jag lagt ut. Det var både en galen idé och ett pr-trick. Och det funkade över förväntan.

Vad betydde skvallerbloggaren Perez Hiltons hyllning av dig?
– Det hjälpte till med många utländska träffar. Ska jag vara helt ärlig visste jag inte vem han var när min manager berättade, utan trodde att det var Paris Hilton han menade. Jag undrade varför hon berömt mig, haha.

Vad tycker du om Håkan Hellströms beröm ”Vilken liten Ted Gärdestad! En underbar person”?
– Det ser jag som en komplimang även om Gärdestad var före min tid.

Är det en gammal dröm att ge ut en skiva?
– Ja, ända sedan jag var åtta år har jag drömt om att göra musik och kunna livnära mig på den.

Är det sant att du sjöng redan som tvååring?
– Ja, på min farmors 60-årsdag sjöng jag Var bor du lilla råtta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
OM BLOGGEN
Denna blogg handlar om Ulrik Munther, en 18 kille från Kullavik/kungsbacka utanför göteborg. Han blev känd från en cover han gjorde på Lady Gagas låt "Born this way" och även från lilla melodifestivlen 2009. Den 10 mars kom han även 3a i stora melodifestivalen med låten "soldiers". Vill ni veta mer om Ulrik får ni läsa bloggen. #muntherpower!
DET SENASTE
KATEGORIER
ARKIV
LÄNKAR