"Jag hoppas tjejerna kommer skrika"

"Melodifestivalen"-aktuella Ulrik Munther om att vara flickfavorit

Nu kan alla tjejer andas ut, flickfavoriten Ulrik Munther ställer upp i ”Melodifestivalen 2012”.

I februari tävlar han i festivalens andra deltävling i Göteborg med egenskrivna låten ”Soldiers”.

— Jag fick förfrågan att vara med redan förra året, men nu passade det bättre. Låten fanns där, den bara låg och skräpade, skrattar Ulrik på måndagens presskonferens.

Och att han ser sin karriär växa och växa finns det ingen tvekan om hos den 17-åriga tjejfavoriten.

— Jag vill ta hela Vintergatan, säger Ulrik och skrattar igen.

— Nej, men det är klart att man vill komma längre och längre, man vill bli större och större.

Ulrik, som har många hängivna, unga, kvinnliga fans har inget emot att använda sin status som flickfavorit i tävlingen.

— Jag hoppas att tjejerna kommer stå längst fram och skrika. Det tror jag, i alla fall några. Den gruppen av fans är den viktigaste. Det är dem som är som mest hängivna.

Det enda molnet på Ulriks horisont är det faktum att han fyller 18 år en vecka efter tävlingen.

— Efterfesten blir lite tråkig för min del, säger han med ett leende till Starlounges reporter.

 

Klicka här för att läsa hela intervjun:  http://se.starlounge.com/index.cfm?objectid=148326


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
OM BLOGGEN
Denna blogg handlar om Ulrik Munther, en 18 kille från Kullavik/kungsbacka utanför göteborg. Han blev känd från en cover han gjorde på Lady Gagas låt "Born this way" och även från lilla melodifestivlen 2009. Den 10 mars kom han även 3a i stora melodifestivalen med låten "soldiers". Vill ni veta mer om Ulrik får ni läsa bloggen. #muntherpower!
DET SENASTE
KATEGORIER
ARKIV
LÄNKAR