Ulrik Munther är Sveriges Bieber



Ulrik Munther, 17, går rakt upp i topp på Sverigetopp­listan.
Nu väntar en hemlig USA-resa för Sveriges nya stjärnskott:
- Jag ska träffa lite folk, mer kan jag inte säga än så länge, säger artisten som ofta beskrivs som Sveriges ­Justin Bieber.
 
Ulrik Munther, 17, är You­tube-fenomenet som med sin superhit "Boys don't cry" gjort jätte­succé - och på rekordkort tid blivit en av Sveriges mest lyssnade artister på nätet. Också i USA har den unge svenske super­begåvningen fått uppmärksamhet.
Efter att ha gjort en cover på Lady Gagas "Born this way" lade Hollywoods kändisreporter nummer ett, Perez Hilton, upp länken på sin blogg.
"Jag är singel"

                        " Jag är singel"
I går gick han upp som etta på albumlistan
med det självbetitlade debutalbumet "Ulrik Munther".

Du slog igenom på
­ Youtube och nu detta - etta i hela ­ Sverige. Vad är anledningen?
- Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad de ser hos mig. Det är väl mina låtar. Och min röst. Och kanske min charm? säger han med ett skratt.
Hur är de, dina kvinnliga fans?
- De är jättebra, hängivna. Och framför allt har de på kort tid blivit väldigt många fler. Kommer till alla konserter och sjunger, skriker och applåderar. Sen så är de ju lite som de är också. När de säger att de älskar mig så tänker man lite "okej, du har nog blandat ihop kärlek med... något annat..."
Är det kört för dina fans? Har du flickvän?
- Nej, jag är singel. Det är nog inte kört för någon kan man säga. Men jag är inte direkt ute och letar efter en flickvän just nu, jag tar det lite som det kommer.
Du är närmaste dagarna på väg till USA för att arbeta med hemliga projekt. Vad är det som är på g?
- Jag kan tyvärr inte berätta så mycket om det. Men jag kan säga att jag ska dit för att träffa lite folk. Det ska bli väldigt spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
OM BLOGGEN
Denna blogg handlar om Ulrik Munther, en 18 kille från Kullavik/kungsbacka utanför göteborg. Han blev känd från en cover han gjorde på Lady Gagas låt "Born this way" och även från lilla melodifestivlen 2009. Den 10 mars kom han även 3a i stora melodifestivalen med låten "soldiers". Vill ni veta mer om Ulrik får ni läsa bloggen. #muntherpower!
DET SENASTE
KATEGORIER
ARKIV
LÄNKAR